Villa Fiesta - Reisverslag uit Arada, Tsjaad van Michael en Frank Chillen op de Antillen - WaarBenJij.nu Villa Fiesta - Reisverslag uit Arada, Tsjaad van Michael en Frank Chillen op de Antillen - WaarBenJij.nu

Villa Fiesta

Door: michaelenfrankopcuracao

Blijf op de hoogte en volg Michael en Frank

12 Oktober 2010 | Tsjaad, Arada

Duwen duwen!!, jullie moeten harder duwen anders gaat die niet aan. Zo stonden wij vorige week woensdagnacht om half 2 op de caracasbaaiweg. Ra ra wat deed het niet meer, onze trouwe gouden Volkwagen Golf uit 1994. De gouden uitspraak chickies voor even volkswagen voor het leven gaat dus niet altijd op. In the middle of no where stonden we daar dan met een auto waarvan alles uitgevallen was. Gelukkig konden we de auto nog aan de kant zetten waarop Michel onze huisgenoot ons heeft opgehaald. De auto word nu gemaakt en tijdelijk hebben we nu een Suzuki Swift uit de jaren ’60 vermoed ik.

Afgelopen week, was trouwens echt een topweek hier op het eiland. Naast het aankomen van me zus, Deborah en Yvonne is ook de bonkige kerel uit Schiedam gearriveerd. Michael van der Merbel zag het niet meer zitten in Schiedam, dus die zullen wij hier weer uit de put moeten halen. Niet dat dit een groot probleem is, doosje polar voor ze neus zetten en alles komt goed. De afgelopen week, was wel weer een noemenswaardige eentje die goed in het rijtje past. Woensdag hebben we voor de 2x keer een poolparty gehad in een designhuis van Jan des Bouvrie (zie foto’s) Was zeker weer een topfeestje, op de dag zelf was een huisgenootje jarig en na 12 uur weer. Dus de nodige champagne naar binnen gewerkt.

Voor de fans onder ons, afgelopen vrijdag was Vato Gonzalez hier in tha house!! Op villa Maria denk ik het beste feest gehad sinds wij hier zijn. Weekje daarvoor was Erick E aanwezig en de week daarvoor Valerio. Moet zeggen dat Vato het van die drie zeker het best gedaan heeft. Gratis mixtape gehad en nog een babbeltje gemaakt met Vato. Zondag uiteraard weer afgesloten met W&W, waar verschillende Nederlandse stagiaires de show steelde met hun dansmoves. Moet zeggen dat Merbel uiteraard weer voorop liep! Zal binnenkort wel een mooi filmpje plaatsen met de verschillende dansmoves zoals: de theepot, de totempaal en de zaag. Hier in Curacao al berucht en beroemd onder de lokale bevolking.

Nu het serieuze gedeelte, ook moet dit helaas gebeuren haha. Me stage is nu goed bezig, word overal in betrokken en heb het dus lekker druk. Ook mag ik in veel zaken zelf vrij handelen, wat voor een relaxte en fijne werksfeer zorgt. Ben zelfs al een aantal om 8 uur precies aanwezig geweest. De collega’s zijn top en ga alleen op vrijdag & maandag met tegenzin naar me stage. Komt ook door iets anders vrees ik.

Dan ook nog even het culturele gedeelte, op 10-10-10 zijn de Nederlandse Antillen opgeheven en is Curacao autonoom geworden. Wat houd dat nou precies in, Curacao heeft een zelfstandige regering zonder bemoeienis van Nederland. Ze vallen nog wel steeds onder Beatrix dus ze horen nog bij het koninkrijk. Zeggen ze dat ze zelfstandig zijn maar Nederland heeft nog wel de macht op gebied van justitie, financiën en defensie. Conclusie zo zelfstandig is het helemaal niet.

We zijn ook begonnen met duiken en als het goed is hebben wij over 2 weken onze paddi en kunnen wij zelfstandig tot 18 meter duiken. Hartstikke leuke taferelen onder water meegemaakt, moet zeggen dat mensen er veel knapper uit gaan zien onder water.

Dan nu waar iedereen het waarschijnlijk om gaat, het truienklassement. Moet zeggen dat we middenin de Alpen zitten. De favorieten hier zitten niet stil, er wordt volop gedemarreerd en geknecht. In alle truien wordt er gestreden, zelfs strijden mensen actief voor het Groen. Hoewel een slechte week van Frank ervoor gezorgd heeft dat die deze stevig in handen heeft. Bolletjestrui is ook veel activiteit in, maar Frank en ik zijn op dat gebied weinig actief. Wit is natuurlijk overduidelijk, denk dat het record van de beruchte El Rucco hier wel gehaald gaat worden. Geel de trui waar het ons allen omgaat, is de meeste activiteit in, op dit moment zijn er zeker al een aantal punten gescoord. Maar echte demarrages zijn er nog niet, het is de een wint dan weer 3 minuten en de ander ook. Denk dat dit de spannendste tour uit de geschiedenis gaat worden. Waar afgelopen zomer alleen Shleck en Contador voor het geel strijden zijn er hier wel 5 a 8 grote favorieten die dicht bij elkaar in de buurt zitten. Ik zit goed in het wiel bij Frank, maar komend weekend komt de koninginnenrit

Met de woorden van Michel Wuyts neem ik afscheid ‘’Wie hier wint zal geen pannenkoek zijn’’

Rest mij te zeggen dat we het ontzettend naar ons zin hebben, ondanks vele tegenstrijdige berichten is het weer goed!! En smaakt de polar zoet.

Ayoo,

Michael

Telefoonnummers
Bel ons via Belpiraat, dat is namelijk voordeliger.
005999 5200 254 Michael
005999 5200 256 Frank

• 12 Oktober 2010 - 16:04

Frenks:

It's legen... wait for it... DARY!!!!

• 15 Oktober 2010 - 03:07

Pim:

Jawel jawel !

• 23 Oktober 2010 - 15:11

Arnolda:

Snap helemaal niets meer van de tour! Verder weer en erg leuk verslag. Ben erg benieuwd naar de theepot, totempaal en de zaag en hoop dat we over 3 weken gezellig gaan dansen met jullie. Wil ook graag het designhuis van Jan zien en natuurlijk jullie mooiste strandjes!
    Het valt me trouwens wel op dat er erg weinig gereageerd wordt op dit verslag......Kom op mensen, onze jongens zitten te springen op jullie reacties, dat is waar ze de hele dag naar uitkijken, verder hebben ze niets....
    Nog even een vraag aan Frank: Kom je ons met jullie volkswagen ophalen? We kunnen ook wel een taxi nemen hoor bink... Dikke kus

• 25 Oktober 2010 - 17:39

Frenks:

hahahahahaa

• 27 Oktober 2010 - 19:04

Arnolda:

Wanneer komen er weer nieuwe foto's?

• 02 November 2010 - 08:32

Irma:

Frank, weliswaar iets te laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik begreep dat het goed gevierd is.

• 26 November 2010 - 11:03

Arnolda:

Hé mannen, wanneer komt er weer eens een verslag met daarbij weer wat gezellige foto's ?

• 05 December 2010 - 14:48

Arnolda:

Ja... komt er nog wat nieuws van jullie?

• 07 December 2010 - 13:01

@ Arnolda:

Ja frank is degene die het reisverslag moet maken!!!